tirsdag 13. januar 2009

Dukkeklær.







Måtte ha noe handarbeid som jeg kunne sitte med mens jeg ser tv.Den store duken er det vanskelig å konsentrere seg om samtidig som jeg ser tv.Siden vi kjenner en liten dukkemamma som har bursdag i disse dager, var det greit å strikke dukkeklær. Poncho er lett å ta av å på....og så måtte dukken få sokker og ei lue.




















Har lenge hatt lyst til å strikke håndleddvarmere. Da jeg lette etter mønster til dukkeklærne, fant jeg mønster på disse håndleddvarmerne med pelebord. Har aldri strikket med perler før så jeg valgte å strikke med en farge på perlene, i mønsteret hadde de brukt to. Hadde trodd det var mye vanskligere å strikke med perler. Synes det gikk veldig greitt, så det kan nok hende at det blir flere slike etter hvert. Garnet jeg har brukt er Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka, og jeg brukte pinnenr. 2,5. Som dere sikkert skjønner, var det vanskelig å få fargen rett på bildene.Den riktige fargen er mørk plomme.



1 kommentar:

Timotei sa...

Hei!
Så fine pulsvarmere! Jeg har også strikket et lignende par. De var svarte med grønne perler. Dukkeklærne var også så fine! Alltid så artig å lage sånne små plagg.
Ja, du spurte jo om vesken jeg har sydd. Jeg brukte solidot som mellomlag i selve vesken og til "magebåndet" brukte jeg vliselin. Det kommer sikkert an på hvor mye hold det er i stoffene en bruker. De stoffene jeg kjøper fra Stoff og Stil er mye stivere synes jeg, ikke så tynne som lappestoffene. Tror jeg skal prøve noen av dem neste gang.