torsdag 3. juli 2008

SOMMERFERIE :-)

Ble til slutt ferdig med genseren jeg hadde tatt på meg å strikke for søstra mi.Hadde aldri laget slik hals før med påsydde bånd, så jeg grudde litt før jeg klipte hull for halsen. Gikk ganske greit når jeg først kom i gang.Det eneste som ergrer meg er at hullet for halsen ikke kom midt på mønsteret....Men det skal jeg sjekke bedre neste gang jeg skal montere en genser!








Her kommer et noen sommergaver jeg har sydd de siste dagene.Rakk nesten å bli ferdig før det finesommerværet kom.Greie ting å gi bort til noen som snart har bursdag,....

:-)Løperen er til ei som har hytte ved sjøen. Var så heldig å fant et passende stoff med fyrlykter, aplikerte en seilbåt i tilegg.Midtstykket er i lin.
ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD SOMMER!!!!!!

4 kommentarer:

LAPPEQURI sa...

Flotte gaver og genser:-)
Dårligt sy maskin vær her i midt norge no, men vi skal ikke klage:-)
Ha en fin og kreativ sommer:-))

Litamora's Quilt & Design sa...

Flott genser! Har strikka noen av dette slaget selv også. Har liggende ei jakke i dette mønsteret, som ikke er blitt montert pga av at jeg bomma litt, så åpninga blir ikke midt på, slik du "erfarte". Men er det ikke bare vi selv som legger merke til sånt egentlig.... Jeg må se å få montert min jeg også, det er jo snart ti år sidn jeg strikka den...
Koslig blogg du har, og du lager mye fint! Kommer nok innom deg igjen:-)
God sommer!

Timotei sa...

Så fin genser du har strikket! Må ha vært kjempemye arbeid med den. Det er litt "skummelt" å klippe i strikketøy synes jeg derfor velger jeg oftest mønstre der jeg slipper det. Synes du har gjort en flott jobb og at ikke mønsteret stemmer helt foran så ikke jeg i alle fall. Det er nok en selv som ser det tror jeg.
Fine saker du har sydd også. Så artig med den løperen med fyrlykter og seilbåter.
Ønsker deg en fortsatt fin sommerferie!

Syersken sa...

Hei, så mye fint du har sydd. Kjempeflott genser også, de veskene dine var virkelog flotte.
Ha en fortsatt fin sommer.