søndag 15. mars 2009

ROMANTISKE ROSER...

Tidligere i år var jeg innom "Quiltegården" og fant disse romantiske rosestoffene. Hadde ingen plan for hva jeg skulle bruke de til, helt til jeg var innom en blogg jeg ikke husker navnet på. Der jeg fikk ideen til å lage denne løperen . . . Vanskelig å få fargene riktig men de går i begie og hvitt.


Da vi var i Oslo i vinterferien, kjøpte jeg mønster til et teppe jeg hadde lyst til å prøve å sy. Begynnte med å "prøvesy" noen lapper. Hver lapp er ca 40x40 cm, og de var gøy å sy sammen. Etterhvert ble det til ni lapper. Her om dagen "prøvela" jeg dem på stuegulvet og slik ble resultatet. "Stoff og stil" skal åpne butikk her i Trondheim i mai, så jeg skal vente til da for å få tak i mere stoff og vatt til monteringa. Har også sydd noen nye "poser"til oppbevaring. Disse er veldig enkle og raske å sy.

HA EN FIN UKE!!! :-)


3 kommentarer:

Timotei sa...

Teppet kommer til å bli så fint! Ser veldig artig ut å sy de blokkene. Hvem er det som har laget mønsteret? Kunne godt tenke meg å kjøpe et sånt jeg også...
Flott stjerneløper også! Jeg hadde helt dilla på å sy stjerner ei stund. Var noe av det første jeg prøvde meg på da jeg startet med lappeteknikk.
Poser er alltid kjekt å ha og dine er kjempefine!
Ha en fortsatt fin uke!

Blåbærtua sa...

Her var det mye fint.Heldig du som får Stoff og Stil til området ditt.

Rita sa...

Nydelig stjerneløper.