lørdag 22. november 2008

OLIVIA GRIS ;-)



Nå er veska blitt ferdig.
Var innom en blogg og fant henvisning til et veskemønster laget av Hanne.Fant da ut at jeg kunne lage Jo-Jo med knapp på til pynt på hankene,
i stedenfor store røde knapper som jeg egentlig hadde tenkt. Sydde også en liten pung til veska når jeg først var i gang. Innvendig er det en lomme med glidelås og ei hempe som man kan bruke til å henge nøklene i eller en slik "jukse-10èr" som man putter på handlevogna.

Så takk til Hanne for ideen.
Du kan se Hannes fine veske her http://hannequilt.blogspot.com/ .



Her er to brikker jeg har sydd etter mønster av Annaka, "Grønn blomst" tror jeg det var den het. Brikkene er helt like i stoffvalg , men er ikke quiltet likt. Den ene har jeg prøvd meg på en av de mange "pyntesømmene" jeg har å velge mellom på den nye symaskina mi. Valgte å bruke rød tråd å qulite med på den brikken ,mens på den andre har jeg brukt en sjattert tråd i sort og hvit.








1 kommentar:

Timotei sa...

Kjempespennende å eksperimentere litt med sånne pyntesømmer. Resultatet ble i alle fall flott!
Olivia Gris - veska ble bare kjempefin! Smart løsning med hankene. Kan være lurt å titte litt innom forskjellige blogger og finne inspirasjon ja!
Her går det med stormskritt fram mot jul. Rekker nesten ikke noe håndarbeid for tida. Det vaskes og bakes og handles og...I morgen er siste arbeidsdag, så da har jeg juleferie! (Tør nesten ikke si det høyt. Ser for meg at det skjer et eller annet sånn at jeg må jobbe likevel...) Håper du koser deg med juleforberedelser!