torsdag 2. oktober 2008

STITCHERYKURS DEL 2



På del to av kurset jeg har vært på, lærte vi blant annet å fargelegge stitcheryet vårt. Vi brukte vanlige fettstifter og fargela bildet. Deretter la vi matpapir oppå bildet og strøk bildet med god varme til fettstiften smeltet inn i stoffet. I det forrige innlegget, kan du se hvordan bildet var før det ble farget...



Har sydd ett stitchery bilde til siden jeg var på kurs. Var innom Panduro her i Trondheim og fant ferdig påtrykte stitcherybilder av Tilda.Syntes dette var litt søtt så jeg prøvde meg på det. Aner ikke hva jeg skal bruke det til ennå men det kan jo hende det dukker opp noe senere som trenger litt "pynt".





Denne pungen kjøpte jeg mønster til på "Syskrinet"på Heimdal, for litt siden. Den var egentkig veldig lett å sy (når jeg bare skjønte mønsteret).


Har kjøpt en "bøyle" til, og skal sy en til meg selv også. Da skal jeg prøve å forstørre mønsteret litt, så selve pungen blir litt større. (Så får jeg se hvordan det går...)

5 kommentarer:

LAPPEQURI sa...

Stitcheriene og pungen din var flotte:-)
Ha ei fin og kreativ helg

Timotei sa...

Så fine stitchery! Spennende med fargelegging, det har jeg aldri prøvd. Må være artig å delta på kurs. Sikkert masse inspirasjon å hente og så blir en jo kjent med andre lappedamer også. Jeg bruker å være med på "lapptræff" her på Levanger. Vi er noen damer som treffes og syr litt sammen. Skikkelig koselig!

STEINKJERRINGA sa...

Du er flink! Prøv og feil når det gjelder blogging. Det er ikke så vanskelig som det kan se ut. Sjekk min blogg. Lykke til!

Lovise sa...

Hei
Så nydelig det motivet var, skulle gjerne ha brukt det på noe smått og søtt....
Ha ei fin helg.

Alma Merethe sa...

For en flott pung du har sydd. Nå ble eg veldig nyskjerrig hvorhen du har kjøpt låset henne. Har leita i mange butikker, men ikke funnet noe.

Så var også de Stitcherybildene veldig lekre. Fint sydd.

Ha en finfin søndag...