søndag 24. februar 2019

TOALETTMAPPER


  
Hei! 
Her kommer det endelig en ny oppdatering fra meg!
Det strikkes og syes jevnt, men det er ikke så mye som blir lagt ut her på bloggen.
Jeg har nå sydd to nye toalettmapper.
Mønsteret og stoffet er fra Stoff & Stil.
Mønsternummer 9030000.
Stoffet jeg har brukt er Dralon,
varenummer 823707. 
Dralonen er forsterket med veskeinnlegg med lim, som er strøket på.
Dette gir veldig god støtte , slik at toalettmappene blir stødige.






Inni toalettmappene har jeg brukt bomullslerret til for. 
Sewline limpenna er et veldig kjekt hjelpemiddel, 
når det kan være trangt å få plass til knappenåler.
 




Jeg sydde først den største mappa, men Gubben ville gjerne ha en som var litt mindre. 
Da var det bare å klippe ut mønsteret til den minste mappa.
Jeg forlenget den med to cm, 
slik at det skal bli plass til tannbørste og tannkremtuben.



Jeg er nøye med å stryke ut alle sømmene underveis i arbeidet,
jeg synes at sluttresultatet ofte ser bedre ut da.
Jeg synes mønsteret var veldig greitt å sy etter,
 så jeg kommer nok til å sy flere av disse.






Ingen kommentarer: