mandag 10. juni 2013

OVERLOCKMASKIN!

 
 
Jeg har kjøpt meg ny symaskin.
Valget falt på ei Elna 664 overlock.
Litt annerledes å sy på enn ei vanlig symaskin,
men du verden hvor morsomt når en begynner å få det til...
Kjøpte meg samtidig boka
"Sy med overlock"
av Tove Fevang.
Den er veldig grei å ha for en nybegynner.
 
Så var det bare å sette i gang å prøve seg frem.
Har sydd en del prøvelapper, og tredd maskin mange ganger,
så nå tror jeg at jeg kan det...
Etter å ha sydd noen enkle t-shirts,
var turen kommet for å prøve seg på en hettejakke.
 
 
Kjøpte stoff og mønster på STOFF&STIL.
Klipte ut og satte i gang...
 
 
Synes det gikk veldig greitt.
Måtte bruke den vanlige symaskina til å sy i glidelåsen og sy stikninger.
 
 
Da er jeg klar for å sy ei ny hettejakke til min andre datter
 :-)
 
 
Ha ei riktig så fin syuke!
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer: